FőoldalHírek Poli-Farbe: növekedés a hanyatló barkácspiacon
2018-03-20 11:54
Poli-Farbe: növekedés a hanyatló barkácspiacon
A hazai barkácspiacon tapasztalható 20-30 százalékos recesszió ellenére növelni tudta árbevételét a Poli-Farbe Vegyipari Kft. a 2010-es üzleti esztendőben - ezt a cég budapesti sajtótájékoztatóján jelentette be Szabó Antal ügyvezető igazgató. A bócsai székhelyű festék- és vakolatgyártó vállalat tavaly 6,292 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert az előző évi 6,092 milliárddal szemben. A cég 2009-ben 34110 tonna terméket állított elő Bács-Kiskun megyei telephelyén a magyar, a szlovák és a román piacra, ezt a tavalyi esztendőben 34900 tonnára tudta növelni. A Poli-Farbe jelenleg 186 embernek ad munkát.
A magyar tulajdonban lévő Poli-Farbe a 2010-es üzleti évben kötött együttműködési megállapodást a 26 milliárd dollárt forgalmazó DuPont világcéggel, melynek eredményeképpen nemcsak a magyar, de a szlovák piacra is megkapta a termelési, forgalmazási és névhasználati jogokat a Teflon® márkára vonatkozóan. Az úgynevezett teflonos festék több százmillió forintos beruházás keretében történő piaci bevezetése 2-3 éven belül fog megtérülni, addig a cég számára továbbra is a legfőbb bevételi forrást a Poli-Farbe Platinum falfestékek jelentik, amelyekből évente csaknem 3000 tonnát gyártanak és értékesítenek a régióban.
Az élhetőbb környezet védelmében és az innováció jegyében a Poli-Farbe 2011 tavaszán piacra vezette a termékdíjas Poli-Farbe Platinum falfestékek legújabb generációját, amely már nem tartalmaz hozzáadott formaldehidet és olyan kémiai vegyületet, ami formaldehid tárolására és folyamatos felszabadítására fejlesztettek ki. Ezt a tulajdonságot eddig kizárólag "bio"-nak mondott festékek birtokolták.
A Poli-Farbe piaci tapasztalatai szerint a magyar vásárlók árérzékenyek, a többségnek nem futotta komolyabb lakásfelújításra 2010-ben, ezért az otthonszépítést festéssel, mázolással oldották meg a vásárlók. Ennek köszönhető, hogy a hanyatló barkácspiacon a festék továbbra is az egyik húzóterméknek számít. A Poli-Farbe üzleti stratégiája, hogy ár-érték arányban a legjobb választást biztosítsa, ezért prémium kategóriában és az alacsony áras szegmensben is kínál minőségi festékeket és vakolatokat a lakosság számára. A Poli-Farbe 2011-ben üzleti eredményeinek megismétlésére készül annak ellenére, hogy a hazai festékpiacon továbbra is a behozatal dominál a magyarországi gyártással szemben, legyen szó lakossági vagy ipari termékekről, s növekvő vásárlói kedv nem várható az idei esztendőben a barkács szektorban.