FőoldalHírek Sohasem volt ilyen népszerű a hazai festék
2018-03-20 11:55
Sohasem volt ilyen népszerű a hazai festék
A 2014-es év fordulópontot jelentett a hazai építőiparban, a válság után a tavalyi évet a fellendülés jellemezte a festékpiacon, melynek köszönhetően a Poli-Farbe festék- és vakolatgyár 9,2 milliárd forintos nettó árbevételt tudott elérni, szemben a 2013-as 8,051 milliárddal. Az export az összárbevétel mintegy 6,5 százalékát teszi ki. A Bács-Kiskun megyei vállalat 2013-ban 37.670 tonna terméket állított elő a magyar, a román és a szlovák piacra, tavaly pedig már 40.700 tonnát, ez szintén először fordult elő a cég 22 éves történetében.
A hazai festékpiacot 24-27 milliárdosra becsülik a szakértők. A szektor forgalmát három nagyvállalat adja, a Poli-Farbe az egyetlen, amelyik magyar tulajdonban van. A bócsai gyár 226 embernek ad munkát, ezzel a régió egyik legnagyobb munkáltatója. A Poli-Farbe telephelyen tavaly átadtak egy 2200 négyzetméteres gyártó- és raktárcsarnokot mintegy 200 millió forint értékű beruházás keretében, s új laboratóriumot is építettek 42 millió forintból, amelybe innovatív technológiát telepítettek, köztük a legújabb színmérőket és UV-kamrákat. A fejlesztések egy új minőségellenőrzési laborral, illetve termelési iroda bővítésével váltak teljessé 2015 elejére, ahol korszerű öltözők és egy új étkező is helyet kaptak.
A Poli-Farbe forgalmának csaknem 80 százaléka olyan családi vállalkozásokon alapul, amelyek szakkereskedéseket, festék- és barkácsboltokat működtetnek, s forgalmazzák a Poli-Farbe termékeit, így a festékgyár dinamikus fejlődése egyben a hazai szakkereskedések térnyerését, erősödését is jelenti. A Poli-Farbe falfestékek, lazúrok, zománcok, színező paszták és más festékek szempontjából a barkácsáruházak és hipermarketek teret vesztettek 2014-ben az előző évekhez képest. A szektor további sikerességét nagyban befolyásolhatja majd a Baumax kivonulása, illetve a piac újra felosztása.
A Poli-Farbe 2011-ben hívta életre a Pannon Festék Hálózatot, amelyhez azóta 131 üzlet csatlakozott országszerte. A „bolt a boltban” koncepció keretében a magyar festékek kiemelt helyet kapnak, a családi vállalkozások pedig összefogva, egységes marketinggel segítik a piacon maradást. Valamennyi szakkereskedő, aki csatlakozott a hálózathoz, jelentősen növelni tudta árbevételét, emiatt a hálózat bővítése továbbra is napirenden van. A Pannon Festék Hálózat az idei évtől egy fiatalosabb és színesebb arculatot kap, így a vásárlók még könnyebben tudnak majd azonosulni üzeneteivel. A vasárnapi zárva tartás jobb helyzetbe hozta a magánkereskedőket, sokan tervezik, hogy kinyitnak vasárnap, hiszen a multinacionális láncoknak zárva kell tartaniuk.
A Poli-Farbe tapasztalatai szerint egyre divatosabbak a földszínek, a barna árnyalatai, ennek következményeként a Poli-Farbe Platinum egyrétegű beltéri falfesték színpalettája 9 új színnel bővült, s ezek a trendek köszönnek vissza a selyemfényű és a magasfényű zománcok színválasztékának bővülésében is.